Skocz do zawartości

23 wskazówki do gry cywila (i nie tylko)


Jacenty Ogórek

Rekomendowane odpowiedzi

23 wskazówki do gry cywila i nie tylko.

 

1. Znaj swoje miejsce w szeregu i dostosuj się do reprezentowanego stanu. Średniowiecze to przede wszystkim podział na różne klasy społeczne.

2. Zważ na swoje odzienie i wyposażenie. Ubiór to odzwierciedlenie stylu i stanu życia postaci. Chłop raczej nie powinien nosić bogato zdobionych szat. 

3. Jasno nakreśl nastawienie na podstawie charakteru i przynależności. Jesteś oddanym poddanym, który terminowo rozlicza się z podatków? Czy może chciwym kupczykiem, który za wszelką cenę chcę wyskrobać dodatkowe miedziaki?

4. Bądź uniwersalny. Nie bój się grać z przedstawicielami półświatka, strażą miejską.

5. Maniery. Powszechna w średniowieczu etykieta w pewnych razach nakazuje się przykładowo ukłonić. 

6. Dobrze rozważ swoją profesję. Powiedzmy ciesielstwo.

7. Bądź gotów na niekorzystne dla ciebie sytuacje. Nie traktuj ich negatywnie. Uznaj to za ubogacenie charakteru, za dodatkowy wątek do gry, powód do zmiany zachowania. 

8. Nie nijacz i nie zmieniaj charakteru byle dopasować się do danej sytuacji, czy innego gracza.

9. Przemyśl kwestię wiary. Pamiętaj, że w księstwie Veritas dominuje Innos, a odstępstwa od reguły to potępiana herezja.

10. Wiedz o konsekwencjach twoich działań. Każda jedna decyzja może nieść za sobą późniejsze nieprzyjemności.

11. Kładź nacisk i odzwierciedlaj swoje pochodzenie. 

12. Staraj się rozsądnie dysponować pieniędzmi bo dużo ich raczej nie będzie. No chyba, że grasz jakiegoś hultaja.

13. Zwracaj uwagę na otoczenie. Paradowanie po nocach bocznymi uliczkami to głupota.

14. Codzienne rutyny twojej postaci. Czym para się na co dzień? 

15. Wczytując się w fabułę zważ na kulturę i sztukę księstwa Veritas. Korzystaj z tego.

16. Podejście do edukacji. Czy twoja postać miała albo ma z nią coś wspólnego? Nie wiem, jak będzie to uwarunkowane fabularnie, ale większość raczej nie potrafi nawet dobrze czytać i pisać.

17. Określ opinie o ludziach spoza kontynentu, ich kulturze, religii. 

18. Rozważ swoje ambicje.

19. Znaj prawo księstwa i wynikające z tego obowiązki. 

20. Świadomość miejsca zamieszkania. Slumsy, dzielnica rzemieślników, port?

21. Twoja rola i wpływ na lokalną społeczność. 

22. Przywiąż wagę do tradycji. 

23. Emocje i uczucia. Nie zgrywaj bohatera z dwoma wymierzonymi przeciw tobie mieczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W punkcie 9 nowy gracz może nie zrozumieć o jaką regułę chodzi i stwierdzi, że wiara w Adanosa jest zakazana, a jak powiedziano na CM'ie, jest wręcz przeciwnie. Właśnie dla takich przypadków trzeba wprowadzić edycję postów na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Bakrash napisał(a):

W punkcie 9 nowy gracz może nie zrozumieć o jaką regułę chodzi i stwierdzi, że wiara w Adanosa jest zakazana, a jak powiedziano na CM'ie, jest wręcz przeciwnie. Właśnie dla takich przypadków trzeba wprowadzić edycję postów na forum.

Dokładnie jak napisałeś. Wyznawcy Adanosa są obecni w Veritas, ale głównie przeważa ilość wyznawców Innosa. Jedyną herezją i czymś, co jest nielegalne prawnie (pod względem wierzeń), to kult Beliara, w każdej formie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...